Banner
Banner

Grondig marktonderzoek naar invoering waterfiltering

Wij hebben de afgelopen weken uitvoerig marktonderzoek gedaan in Kpalimé en omstreken naar de interesse in de eenvoudige maar doeltreffende kleine waterfiltersystemen, die we het afgelopen jaar op het spoor zijn gekomen. Klik hier voor meer informatie over deze systemen. In ons beleid van preventie van ziekten neemt zuiver drinkwater een cruciale plaats in. Een tiental medewerkers van ons centrum heeft daartoe op allerlei plekken in Kpalimé – waaronder de twee markten en het centrum van de stad – potentiële kopers ondervraagd. We hebben in het bijzonder bij boerenfamilies thuis interviews afgenomen, omdat we daar veel belangstelling voor deze systemen verwachten. Het onderzoek is opgezet door een van onze goede relaties, die is afgestudeerd in marketing aan de universiteit van Lomé. We hebben ongeveer 300 mensen geïnterviewd.

De uitkomsten komen binnenkort beschikbaar. Als dat positief is, gaan we de eerste 30 filtrons halen in Ghana. Die krijgen we cadeau van de Stichting Victoriepompen. Hieronder een aantal foto’s van het marktonderzoek; de mensen in de blauwe shirts zijn onze medewerkers.

 

Linkerfoto